کابینت جزیره متحرک آشپزخانه

کابینت جزیره متحرک آشپزخانه

با توجه به این که کابینت جزیره متحرک چند سالی است که وارد بازار شده، ولی همچنان به دلیل قابلیت ها و کاربرد های فراوان محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده است، جزیره ها باعث افزایش کارایی و زیبایی فضای آشپزخانه می شود. کابینت جزیره متحرک قابلیت جا بجایی آسان دارد و به کاربر انعطاف پذیری در چیدمان می دهد، از کابینت جزیره متحرک می توان به عنوان میز ناهار خوری یا فضایی برای طراحی سینک ظرفشویی و گاز استفاده نمود.


کابینت جزیره در ابعاد مختلف بسته به اندازه آشپزخانه شما و به شکل مربع و مستطیل ساخته می شود و معمولا در وسط آشپرخانه قرار می گیرد. اگر نگران تکان خورد این کابینت در هنگام استفاده از آن هستید، دیگر نگران نباشید زیرا کابینت جزیره متحرک دارای چرخ های قفل شونده می باشد تا از تکان خوردن آن جلوگیری کند.


کابینت جزیره متحرک در تمامی سبک های سنتی، کلاسیک، معاصر و روستیک و با انواع متریال(چوب، استیل براق، بتنی، سنگ گرانیت، کورین و کوارتز) قابل اجرا می باشد.
اگر میخواهید درباره ویژگی ها و کاربرد های کابینت جزیره متحرک بیشتر بدانید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تفاوت اپن، کانتر و جزیره آشپزخانه

کانتر، اپن و جزیره از اصطلاحاتی هستند که بسیار به گوش همه ما آشنا هستند. اما فرق هر یک از آنها چیست؟ در این قسمت به بررسی تفاوت بین کانتر، اپن و جزیره می پردازیم:

همانطور که می دانید اپن به معنای باز است، این اصطلاح برای آشپزخانه هایی کاربرد دارد که دیوار های جداکننده و مرز غیر قابل جابجایی میان فضای آشپزخانه و دیگر بخش های خانه وجود ندارد. این نوع از آشپزخانه ها غالبا توسط جزیره یا کانتر دیزاین می شوند. بنابراین اپن یک مدل از آشپزخانه است، اما کانتر یا پیشخوان اجزای آشپزخانه هستندکه کاربرد های متنوعی دارند. کابینت جزیره نوعی کانتر است که ممکن است متحرک و یا ثابت باشد

انواع جزیره متحرک آشپزخانه

کابینت جزیره متحرک با توجه به کارایی آنها به۴ دسته تقسیم می شند که در این قسمت به بررسی این چهار مورد می پردازیم:

۱.جزیره‌های متحرک با سطح کاری

این نوع از کابینت جزیره دارای فضایی برای آماده سازی غذا هستند، و یا مجهز به فضایی برای طراحی گاز یا سینک هستد.

۲.جزیره‌های متحرک با فضای ذخیره‌سازی

نوعی دیگر از جزیره متحرک آشپزخانه، جزیره متحرک با فضای ذخیره سازی است. این نوع  از کابینت معمولا دارای قفسه ها، کشو و یا بخش هایی برای نگهداری از وسایل آشپزخانه و مواد غذایی است.

۳.جزیره‌های متحرک چندمنظوره

این نوع از جزیره ها دارای ویژگی و قابلیت های ترکیبی مثل سطح کاری، فضای ذخیره سازی و میز نهارخوری هستند.

۴.جزیره‌های متحرک به عنوان میز ناهارخوری

این نوع از جزیره متحرک غالبا دارای ابعاد بزرگتر و ارتفاع مناسب برای قرارگیری صندلی ها هستند.

مزایای استفاده از جزیره متحرک آشپزخانه

استفاده از جزیره متحرک کابینت مزایایی را برای کاربران به همراه دارد که سبب بهبود کارایی و عملکرد می شود، در زیر برخی از این موارد را بررسی خواهیم کرد:

۱.جابجایی راحت و آسان:

      یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای استفاده از جزیره متحرک آشپزخانه جابجایی آسان و بی دردسر است. همچنین زمانی که از دکوراسیون و دیزاین فضای آشپزخانه خود خسته شدید به راحتی می توانید آن را تغییر دهید.

۲.تغییر پذیری دکوراسیون و دیزاین:

شما با استفاده از جزیره متحرک می توانید هرزمان بر حسب نیاز خود مانند مهمانی ها، دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید.

۳.نظافت راحت:

این نکته برای خانم ها بسیار مهم است که بتوانند زیر کابینت های خود را تمیز کنند و یا حتی در مواردی بشویند، کابینت جزیره متحرک این امکان را اختیار شما می گذارد.

۴.استفاده بهینه از فضا:

این مورد به ویژه در آشپزخانه هایی با فضای کوچک کاربرد دارد. شما می توانید در مواردی جزیره را در وسط آشپزخانه قرار دهید؛ و یا حتی در مواردی آن را به گوشه منتقل کنید.

۵.نصب آسان:

جزیره های ثابت نیازمند اتصال به زمین هستند بنابراین باید به وسیله پیچ به زمین متصل شوند، اما کابینت جزیره متحرک نیاز به اتصال ندارد و به راحتی به وسیله چرخ های قفل شونده روی زمین قرار می گیرد.

۶.قابلیت استفاده در مکان های مختلف

موارد استفاده از کابینت جزیره متحرک فقط به آشپزخانه محدود نمی شود، علاوه بر آشپزخانه می توان از آن در حیاط های خانه، سالن پذیرایی و یا حتی باربیکیو استفاده نمود.

ویژگی های کابینت جزیره متحرک

کابینت های جزیره متحرک ویژگی ای مختلفتی دارند که کاربران را به استفاده از این کابینت کارآمد سوق می دهد. برای مثال اگر آشپزخانه منزل شما ابعاد کوچکی دارد استفاده از یک کابینت جزیره متحرک یه انتخاب عالی و ایده ال برای شماست.

شما در واقع می توانید انداره کابینت خود را تعیین کنید، زمانی که نیاز به فضای بیشتری دارید می توانید ابعاد آن را به سادگی بزرگتر کنید و در صورت عدم نیاز به فضای بیشتر می توانید کابینت را جمع کنید و ابعاد آن را کوچک کنید.

علاوه بر این وسایل بزرگ و سنگین که در کابیت ها جا نمی شوند را می توانید در جزیره خود نگهداری کنید.

قیمت کابینت جزیره متحرک چقدر است؟

قیمت کابینت جزیره متحرک با در نظر گرفتن برخی ویژگی ها مانند: متریال به کار رفته(برای مثال MDF هزینه پایین تری نسبت به سایر متریال دارد.)، ورقه ها، روکش، رنگ و طرح مورد پسند مشتری متفاوت است. اما به این نکته توجه داشته باشید که قیمت کابینت جزیره متحرک به دلیل وجود جزئیاتی مثل چرخ ها، قفل ها و اهرم ها که همگی باید از مرغوب ترین متریال تهیه شوند، تا هم بتوانند وزن زیاد را تحمل کنند و هم در زمان جا بجایی به چرخ ها فشار نیاید، از قیمت کابینت جزیره ثابت بیشتر است.

همچنین نصب تجهیزات تو کار هزینه کابینت جزیره شما را بیشتر خواهد کرد. اگر به دنبال ساخت و اجرای یک کابینت جزیره متحرک با دوام و تهیه شده از بهرین متریال هستید، کافی است با کارشناسان ما در مجموعه دکوراما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

مشاوره رایگان تلفنی