کابینت آشپزخانه دو طرفه

کابینت آشپزخانه دو طرفه

 در این مقاله قصد داریم درباره کابینت آشپزخانه دو طرفه صحبت کنیم و تمامی مواردی که به آن مربوط می شود را بررسی کنیم. حتما شنیده اید که می گویند آشپزخانه قلب خانه است و یکی از مهم ترین اجزاء آن، کابینت است. کابینت ها انواع مختلفی دارند. اگر می خواهید اطلاعات مفیدی درباره این کابینت به دست آورید حتما تا انتهای مطالب با دکوراما همراه شوید.

کابینت دو طرفه چیست؟


یکی از انواع طراحی های کابینت، کابینت دو طرفه است که در آن دو ردیف کابینت به صورت موازی یکدیگر در دو طرف یک راهرو از آشپزخانه قرار می گیرد. به خاطر نوع طراحی که این نوع کابینت دارد فضای بیشتری در اختیار افراد قرار می گیرد تا بتوانند وسایل بیشتری را در آن قرار دهند. در نتیجه آشپزخانه ای منظم تر به وجود می آید.

چرا کابینت دو طرفه مناسب است؟


از آن جایی که کابینت دو طرفه به صورت موازی در دو طرف آشپزخانه قرار می گیرد می توان وسایل زیادی را در آن جای داد. در نتیجه در خانه هایی که فضای کمی دارند بهترین گزینه برای جا دادن تمامی وسایل آشپزخانه، استفاده از کابینت دو طرفه است. البته با مشورت با کارشناسان دکوراما بهترین طراحی برای این مدل کابینت متناسب با آشپزخانه شما در نظر گرفته می شود.

مزایای کابینت آشپزخانه دو طرفه


کابینت های آشپزخانه دو طرفه طراحی خاصی دارند و در دو طرف راهرو آشپزخانه نصب می شوند. با توجه به این مسئله مزایای متعددی دارند که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را نام می بریم.

• دسترسی راحت


با استفاده از کابینت آشپزخانه دو طرفه می توانید دسترسی راحت تری به وسایل آشپزخانه خود داشته باشید زیرا در دو طرف به صورت موازی وسایل درون کابینت قرار می گیرند در نتیجه می توانید به راحتی ابزار مورد نظر خود را پیدا کنید.


• استفاده بهینه از فضا


این مدل کابینت ها این امکان را به شما می دهند که از فضایی که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید و تمامی وسایل و ابزار هایی که دارید را در آن ها قرار دهید.

• ظاهر مدرن و جذاب


کابینت های دو طرفه ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارند و حس مدرن بودن را به دکوراسیون خانه شما می دهند. به همین دلیل در صورتی که به سبک های مدرن علاقه دارید می توانید با خیالی راحت به سراغ این مدل کابینت آشپزخانه بروید.

طراحی و چیدمان کابینت آشپزخانه دو طرفه


کابینت دو طرفه به صورت موازی دو ردیف کابینت در دو طرف فضای آشپزخانه نصب می شود. البته نحوه طراحی و چیدمان کابینت دو طرفه بر اساس نقشه آشپزخانه شما و نوع دکوراسیونی که مد نظر دارید انتخاب می شود. به همین دلیل کارشناسان دکوراما ابتدا فضای آشپزخانه شما را بررسی می کنند سپس بر اساس سلیقه شما و سایر معیارها، بهترین و مناسب ترین طراحی و چیدمان کابینت آشپزخانه دو طرفه را برای شما در نظر می گیرند.

جنس کابینت آشپزخانه دو طرفه


کابینت های دو طرفه را می توان از جنس های مختلفی تولید کرد. در ادامه برخی از مهم ترین مواد اولیه ای که در ساخت این مدل کابینت استفاده می شود را نام می بریم.

• کابینت های چوبی ام دی اف


یکی از جنس های کابینت دو طرفه، چوبی ام دی اف است که وزن کم و مقاومت بالایی دارد. البته باید توجه داشته باشید که در ساخت آن از روکش مرغوب استفاده شود تا در برابر رطوبت پوسته پوسته نشود.

• کابینت هایگلاس


این مدل کابینت دو طرفه سطحی براق و درخشان و شفاف دارد. در صورتی که آشپزخانه شما نور کمی دارد استفاده از این مدل کابینت می تواند فضا را درخشان تر کند.


• کابینت پی وی سی


این مدل کابینت در برابر حرارت و رطوبت مقاومت زیادی دارد در نتیجه اگر در شهری زندگی می کنید که دما و رطوبت زیاد دارد کابینت پی وی سی برایتان مناسب می باشد.

• کابینت فلزی


کابینت های فلزی بیشتر در آشپزخانه های بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. جنس های بی کیفیت آن ها در برابر رطوبت مقاوم نیستند و دچار زنگ زدگی می شوند.

شما می توانید بهترین جنس کابینت دو طرفه را با مشورت با کارشناسان ما انتخاب نمایید تا بهترین کارایی را برایتان داشته باشد.

رنگ و روکش کابینت آشپزخانه دو طرفه


کابینت آشپزخانه دو طرفه در رنگ های مختلفی طراحی و تولید می شوند و از روکش با جنس های مختلفی برای ساخت آن ها استفاده می شود. به همین دلیل برای هر سلیقه و متناسب با هر نوع دکوراسیونی می توان کابینت دو طرفه طراحی و تولید کرد. فقط کافی است مدل مورد نظرتان را به کارشناسان ما اطلاع دهید تا بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه برای ساخت آن ها استفاده شود.

نکات مهم در نصب کابینت آشپزخانه دو طرفه


برای نصب هر مدل کابینت آشپزخانه باید به یک سری نکات توجه شود. نصب کابینت دو طرفه نیز نکات مخصوص خود را دارد. نصاب باید برای تمامی وسایل آشپزخانه شما جای مخصوص در نظر بگیرد تا بتوانید هر وسیله ای را در جای خود قرار دهید به عنوان مثال جای یخچال، گاز، فر، مایکروویو، سایر وسایل از قبیل ظروف مختلف، قاشق و چنگال و … باید مشخص باشد.


طراحی این کابینت باید به نحوی باشد تا بین دو طرف آن فضای کافی برای رفت و آمد و حمل و نقل وسایل وجود داشته باشد. تمامی کابینت ها مخصوصا کابینت های بالایی باید به دقت به دیوار نصب شوند تا استحکام لازم را برای نگه داری از وسایل داشته باشند. در این صورت می توان گفت کابینت ها به درستی طراحی و نصب شده اند.

 

کابینت دو طرفه و جزیره


یکی از سبک های جدید در آشپزخانه های امروزی استفاده از جزیره است. انتخاب آن بستگی به فضای آشپزخانه شما دارد. در صورتی که آشپزخانه شما فضای کافی داشته باشد می توان از جزیره های جدا در وسط دو طرف آشپزخانه استفاده کرد تا هم به عنوان میز غذا خوری از آن استفاده کرد و هم آن فضای بیشتری برای نگه داری وسایل در اختیار داشت. در غیر این صورت می توان جزیره را به یک طرف کابینت ها متصل کرد. به هر حال انتخاب آن به نظر کارشناس و سلیقه شما بستگی دارد.

قیمت کابینت آشپزخانه دو طرفه


در ساخت کابینت دو طرفه مانند هر کابینت دیگری از یراق آلات و ابزار مختلفی استفاده می شود. همچنین نوع جنس کابینت و رنگ و روکش آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. تمامی این موارد در قیمت کابینت آشپزخانه دو طرفه تاثیرگذار است. در صورتی که می خواهید قیمت کابینت دو طرفه مورد نظرتان را بدانید بهتر است با ما تماس بگیرید تا ضمن دریافت راهنمایی های بیشتر از سایر جزئیات با خبر شوید.

نکات مهم در نگه داری و تمیزکاری کابینت آشپزخانه دو طرفه


مسئله مهمی که در مورد هر مدل کابینتی از جمله کابینت آشپزخانه دو طرفه وجود دارد، مسئله نگه داری و تمیز کاری آن است. شما باید با توجه به جنس کابینت دو طرفه خود نکات مهم و ضروری را رعایت کنید تا بتوانید عمر آن ها را افزایش داده و مدت زمان بیشتری از آن ها استفاده نمایید. برای این منظور هرگز اجسام تیز و خشن بر روی کابینت نکشید و برای تمیز کردن آن ها از پارچه ای نرم استفاده کنید.

استفاده از شوینده های قوی نیز باعث ایجاد آسیب به روکش کابینت ها می شود. در صورتی که جنس کابینت شما چوبی و یا فلزی است باید همیشه مراقب باشید آب و رطوبت به آن نرسد و اگر این اتفاق افتاد به سرعت آن را خشک کنید تا از باد کردن و زنگ زدگی آن جلوگیری نمایید. شما می توانید اطلاعات بیشتر را از کارشناسان دکوراما دریافت نمایید.

بهترین کابینت آشپزخانه دو طرفه

همانطور که گفتیم کابینت آشپزخانه دو طرفه باید طبق اصول و معیار های دقیق و متناسب با نقشه آشپزخانه طراحی و تولید شود. به همین دلیل انتخاب یک تولید کننده متخصص و با تجربه در این زمینه بسیار با اهمیت است. مجموعه دکوراما با تیم حرفه ای و متخصصی که دارد ابتدا تمامی موارد اولیه را بررسی می کند سپس مطابق با خواسته و نظر شما مراحل بعدی در طراحی و تولید کابینت دو طرفه را انجام می دهد به همین دلیل بهترین کابینت آشپزخانه دو طرفه را برای شما طراحی و تولید می کند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان تلفنی