راهنمای کامل برای بازسازی کابینت آشپزخانه

راهنمای کامل برای بازسازی کابینت آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه ای است و در آن کابینت ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون دارند. به همین دلیل انتخاب کابینت مناسب بسیار مهم است اما اگر مدت زمان زیادی از عمر آن ها می گذرد و به دنبال راهنمای کامل برای بازسازی کابینت آشپزخانه هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب با دکوراما همراه شوید تا راهکارهای خوبی در این باره کسب نمایید.

ارزیابی کابینت؛ مرحله ای بسیار مهم

قبل از آن که بخواهید کاری انجام دهید ابتدا باید به خوبی و با دقت زیاد کابینت ها را بررسی کنید. به عنوان مثال کابینت را از نظر میزان سالم بودن درب ها، یراق آلات، دستگیره ها، رنگ و … ارزیابی نمایید.

زمانی که تمامی این موارد را ارزیابی کردید می توانید راحت تر درباره چگونگی بازسازی کابینت تصمیم گیری نمایید. کارشناسان ما در دکوراما به شما در این مرحله کمک می کنند تا بتوانید انتخاب مناسب تری در سایر مراحل داشته باشید. در کنار تمامی این موارد مهم، سلیقه شما و نوع دکوراسیونی که دارید نقش موثری در نوع بازسازی کابینت ها دارد.

بازسازی کابینت های فلزی و ام دی اف با رنگ زدن مجدد

شما می توانید با کمک رنگ های زیبا کابینت های قدیمی خود را جدید کنید. انتخاب یک رنگ مناسب که با سبک دکوراسیون و سلیقه شما هماهنگ باشد می تواند نقش مهمی در نوسازی کابینت ها باشد. رنگ ها دنیای وسیعی دارند و هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند.
به عنوان مثال شما برای انتخاب رنگ مناسب کابینت خود علاوه بر معیارهایی که در مطالب قبل ذکر کردیم بهتر است به ویژگی های رنگ ها و تاثیری که بر ذهن بیننده می گذارد نیز دقت کنید. مثلا زمانی که سبک دکوراسیون شما کلاسیک است باید از رنگ های هماهنگ با آن استفاده نمایید و یا زمانی که ابعاد آشپزخانه شما کم است بهتر است از رنگ های روشن و براق استفاده کنید.

تمامی این موارد تاثیر بسزایی در زیباتر شدن کابینت و آشپزخانه منزل شما دارد. با کمک این روش می توانید کابینت های فلزی و ام دی اف خود را جدید کنید و روح تازه ای به آشپزخانه بدهید.

استفاده از برچسب های جذاب برای زیباتر کردن کابینت های قدیمی

در صورتی که بررسی های لازم را انجام دادید و مشکل جدی در کابینت ها پیدا نکردید می توانید با استفاده از برچسب های متنوع و زیبایی که مناسب کابینت است، رنگ تازه ای به آشپزخانه بدهید. برچسب های مختلفی متناسب با سبک دکوراسیون های گوناگون وجود دارد.

این برچسب ها با توجه به بودجه ای که دارید، می تواند تغییر اساسی در کابینت ها ایجاد کند. در زمان هایی که شما نمی خواهید هزینه زیادی بابت بازسازی کابینت بدهید و مشکل خاصی در کابینت ها نیز وجود ندارد، یکی از بهترین گزینه ها، استفاده از برچسب مناسب کابینت است که در مدت زمان کمی می تواند آشپزخانه ای جدید تحویل شما دهد.

اگر نیاز است، درب های کابینت را تعویض کنید.

گاهی اوقات می بینید مشکل فراتر از تغییر رنگ کابینت است و ایراداتی در درب کابینت ها وجود دارد. در این شرایط نیاز نیست کل کابینت ها را تعویض کنید بلکه می توانید فقط درب آن ها را تغییر دهید.

با این راهکار عالی می توانید با هزینه کمتری، کابینت های خود را بازسازی کنید. انتخاب نوع درب متناسب با سلیقه شما و سبک دکوراسیون آشپزخانه است. از آن جایی که در انتخاب آن محدودیتی ندارید می توانید با کمک نظرات کارشناسان ما، بهترین و مناسب ترین گزینه برای درب کابینت هایتان را انتخاب نمایید و تغییری اساسی در آن ها ایجاد نمایید.

۵ مرحله مهم بازسازی کابینت کدام است؟

اگر کابینت های شما نیاز به تغییرات اساسی دارند ما در دکوراما طی ۵ مرحله مهمی که در ادامه ذکر می کنیم، کار بازسازی کابینت آشپزخانه را انجام می دهیم.

۱- آماده سازی کابینت

در ابتدا کارشناسان ما از آشپزخانه شما دیدن می کنند و کابینت ها را با دقت مورد بررسی قرار می دهند. در این مرحله با توجه به میزان تغییراتی که لازم نکات مهم ارائه می شود و هزینه های مربوط به آن نیز تعیین می شود. در این مرحله اگر نیاز باشد زیرسازی های لازم انجام می شود و وسایل اضافی از آشپزخانه و کابینت ها تخلیه می شوند تا آسیب نبینند.

۲- جدا کردن اجزای کابینت

در این مرحله درب های کابینت و کشوهای آن جدا می شود. این کار را باید کارشناس با تجربه انجام دهد تا مشکلی به وجود نیاید و آسیبی به آن وارد نشود زیرا اکثر آن ها سالم بوده و می توانند دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

۳- ترمیم قسمت های آسیب دیده

بعد از جدا کردن قسمت های مختلف کابینت، آن را بررسی کرده و اگر ترک، شکاف و یا سوراخی داشته باشند برطرف می شوند و قطعات و یراق آلات مناسب و با کیفیت به آن ها نصب می شوند.

۴- انتخاب پوشش مناسب کابینت

شما می توانید با توجه بودجه ای که در اختیار دارید، سبک دکوراسیون و سلیقه خود پوشش مناسبی برای کابینت هایتان انتخاب نمایید. شما می توانید از بین انتخاب های گسترده ای که وجود دارد بهترین آن را انتخاب نمایید و متناسب با سبک دکوراسیون مدرن یا کلاسیک یا نئوکلاسیک کابینتی زیبا و با شکوه داشته باشید.

۵- نصب مجدد

بعد از ترمیم و رفع نواقص و انتخاب پوشش مناسب کابینت، اکنون باید قطعات در جای اولشان نصب شوند. این کار نیز توسط کارشناسان ما انجام می شود تا مشکلی به وجود نیاید و ریل ها، یراق آلات و سایر قطعات در جای مناسب خود قرار بگیرند.

 

با انجام این مراحل می توانید به درستی بازسازی کابینت آشپزخانه خود را انجام دهید و جلوه ای زیبا به آن داده و حس زندگی و تازگی را به منزلتان بدهید. ما در گروه دکوراما با تیم متخصصی که داریم اقدامات لازم را برای بازسازی کابینت آشپزخانه شما انجام می دهیم و هر کاری که نیاز باشد تا شما دکوراسیونی زیبا و با شکوه داشته باشید را به شما پیشنهاد می دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر با ما تماس بگیرید و راهنمایی های بیشتر را در این باره کسب نمایید.

مشاوره رایگان تلفنی